Redbet förstärker organisationen

2009-10-07

Redbet Holding AB (publ) har utsett Claes Berg till ny marknadschef. Claes kommer närmast från Paf - ett av Nordens ledande spelbolag - där han har varit ansvarig för affärsutveckling av ”multiplayerspel” såsom poker och tärningsspel. Nuvarande affärsutvecklingschefen Andreas Björk har samtidigt utsetts till ny operativ chef samt verkställande direktör för Redbet Gaming på Malta.

Torvald Bohlin, VD Redbet Holding AB ”En av våra utmaningar är att försvara vår redan starka ställning på den skandinaviska pokermarknaden samt expandera till nya marknader och stärka vårt produktutbud. Vi har under de senaste månaderna bland annat lanserat en ny spelplattform på redbet.com. Med Claes erfarenhet från både operatörer och spelnätverk samt Andreas som ny operativ chef, stärker vi organisationen ytterligare för att kunna hålla en fortsatt hög utvecklingstakt och nå målet att växa snabbare än marknaden”. Claes Berg har bred erfarenhet från spelbranschen, bland annat från operatören Paf där han ansvarade för affärsutvecklingen av så kallade multiplayerspel såsom poker, ”skill games”, tärningsspel och backgammon. Claes var tidigare Sales Manager på Ongame Poker Network.