Investerar i Scout Gaming Group

2020-01-21

Enlabs har deltagit i en riktad nyemission i Scout Gaming Group AB, noterat på Nasdaq First North Growth Market. Enlabs investerar 10 MSEK, vilket ger en ägarandel om cirka 4.5% av antalet aktier i Scout efter den genomförda emissionen.

”Vi ser stora utvecklingsmöjligheter för Scouts produkter inom det snabbväxande segmentet Fantasy Sport. Scout är den enda B2B leverantören med ett globalt kundunderlag och vi tror starkt på ett framtida genombrott för såväl bolaget som för de produkter Scout levererar till marknaden. Genom deltagande i emissionen skapar vi även möjligheter för ett närmare kommersiellt samarbete mellan bolagen, på dessa grunder deltar vi i dagens emission”. Säger Enlabs VD Robert Andersson.

Scout Gaming Group är en licensierad och reglerad leverantör av B2B Daily Fantasy Sports. Företaget erbjuder en flexibel och anpassningsbar nätverksbaserad Fantasy Sports-lösning med stöd för de flesta sporter och ligor.

Robert Andersson

VD- och koncernchef

[email protected]  /  +371 2 7327810

Om ENLABS

ENLABS står för Entertainment Laboratories. Vi är ett bolag som skapar underhållning genom nytänkande inom tre affärsområden: Gaming, Media och Solutions. Bolagsgruppen har kontor i Tallinn, Riga, Vilnius, Malta, Marbella och Stockholm. De operativa dotterbolagen innehar nationella licenser och tillstånd för sina verksamheter och koncernen sysselsätter omkring 200 anställda. Enlabs AB (NLAB) är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser: [email protected], +46 (0)8 121 576 90.

Mer information finns tillgänglig via enlabs.se